המילה שיווק מוכרת לנו באסוציאציות שונות. בימינו אחד מהאמצעים הכי חשובים להצלחת עסק/ חברה/ מוצר/ הליך הוא שיווק טוב. כאשר אנו מדברים על הסכם שיווק יש להבחין בין יחסי עובד מעביד לבין יחסי מזמין קבלן. בחברות רבות ישנן מחלקות שיווק ואז מדובר ביחסי מעביד ומאידך ישנן חברות שבוחרות להתקשר עם חברת שיווק חיצונית. לעיתים יכול להיווצר מצב בו חברה אשר מחזיקה מחלקת שיווק מתקשרת עם חברה חיצונית שתנהל עבורה פרויקט מסוים של שיווק.
כמו כל הסכם, גם בהסכם שיווק ישנו צורך לתרגם את רצונות הצדדים להסכם משפטי.
גם כאן רצויי לשלב בין הפן העסקי לפן המשפטי ולקבוע עובדות וסעיפים ברורים, תוך הסתמכות על חוק, ופסיקה.