בית / הסכמים מסחריים / הסכם שיווק
הסכמים מסחריים
הסכם שיווק

"כשרואים עסק משגשג, סימן שמישהו פעם קיבל החלטה אמיצה"
- פיטר דרוקר
המילה שיווק מוכרת לנו באסוציאציות שונות. בימינו אחד מהאמצעים הכי חשובים להצלחת עסק/ חברה/ מוצר/ הליך הוא שיווק טוב. כאשר אנו מדברים על הסכם שיווק יש להבחין בין יחסי עובד מעביד לבין יחסי מזמין קבלן. בחברות רבות ישנן מחלקות שיווק ואז מדובר ביחסי מעביד ומאידך ישנן חברות שבוחרות להתקשר עם חברת שיווק חיצונית. לעיתים יכול להיווצר מצב בו חברה אשר מחזיקה מחלקת שיווק מתקשרת עם חברה חיצונית שתנהל עבורה פרויקט מסוים של שיווק.
כמו כל הסכם, גם בהסכם שיווק ישנו צורך לתרגם את רצונות הצדדים להסכם משפטי.
גם כאן רצויי לשלב בין הפן העסקי לפן המשפטי ולקבוע עובדות וסעיפים ברורים, תוך הסתמכות על חוק, ופסיקה.
אילו סעיפים חשוב לכלול בהסכם שיווק
- הצדדים
- התחייבויות הצדדים
- הגדרת תפקיד המשווק בצורה מדוייקת
- קביעה לפיה הצד המזמין יספק מידע מקצועי ברור למשווק
- תקופת הסכם
- תמורה
- לוח זמנים
- תרופות בגין הפרת ההסכם
- סודיות
- תניית שיפט
הסכם שיווק
חשיבות פנייה לעורך דין
בבואם של הצדדים להתקשר בהסכם שיווק יש לתת דגש על ליווי משפטי מקצועי ויסודי אשר ישקף ויתרגם נכון מבחינה משפטית את רצונות וכוונות הצדדים. כמו כן הסכם אשר בנוי נכון יגן על הצדדים ויספק בסיס משפטי חזק אשר יוכל בעתיד למנוע מצבים לא רצויים, לרבות הליכים משפטים, יקרים, ארוכים ומייגעים.
AF SMB הבית לעסקים מצליחים ומודרניים!
